Wynagrodzenie dla zarządcy nieruchomości jest ujęte w zbiorze kosztów utrzymania nieruchomości w art. 14 ppkt. 5) Ustawy o własności lokali (z dnia 24 czerwca 1994 r. tekst jedn.: Dz. U. z 2000 r. Nr 80, poz. 903 z późn. zm.):
Art. 14. Na koszty zarządu nieruchomością wspólną składają się w szczególności: (…)
5) wynagrodzenie (…) zarządcy.
Szczegółowy zakres obowiązków zarządcy nieruchomości wobec Wspólnoty Mieszkaniowej określa zawsze umowa podpisana przez Wspólnotę z Zarządcą. Dlatego tak ważne jest podpisanie dobrej umowy i określenie szczegółowo zakresu jego obowiązków.
Zarządca Nieruchomości pracuje na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej a nie indywidualnych właścicieli lokali. Zarządcę zatrudnia Wspólnota, a ją reprezentuje zarząd.
Zadania, których podejmuje się Zarządca na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej to przede wszystkich:
- utrzymanie nieruchomości w stanie niepogorszonym, w pełnej sprawności technicznej i czystości,
- zapewnienie bezpiecznego użytkowania nieruchomości,
- obsługę dokumentacji Wspólnoty Mieszkaniowej, w tym technicznej, eksploatacyjnej, księgowej,
- okresowe rozliczenia mediów,
- ubezpieczenie nieruchomości,
- obsługę zebrań Wspólnoty,
- ofertowanie zlecanych przez Wspólnotę prac wykonywanych na nieruchomości,
- opiniowanie możliwości i zgodności pomysłów z obowiązującym prawem.
To podstawa. Nasze umowy zawierają ponad 30 punktów, w których szczegółowo określamy nasze zobowiązania wobec Wspólnoty. Chcesz je poznać?